Vyučované předměty

ZKV aneb desatero řemesel, z nichž devatero zapomenete… počkat, ono jich je jedenáct?

Znáte takovou tu oblíbenou hlášku učitelů: “Ale tohle jste přeci už probírali v jiném předmětu, to si máte pamatovat!” ? Jo? No, tak tak právě ZKV je oním legendárním předmětem, který by vám podle logiky školského řádu měl dát základ ke všemu. A když píšu ke všemu, myslím tím absolutně ke všemu. Hodláte si ochočovat akromantuli? To přeci již znáte ze ZKV! Chcete rozjet výrobu lektvarů na dorůstání vlasů ve velkém? Opět ZKV! Hodláte vykrást Gringottovic banku za pomocí špendlíku a hlávky zelí? ZKV!

 

ZKV, neboli základy kouzelnické vzdělání, co to vlastně je?

Jednoduše řečeno, TYRANIZACE.

 

Profesor, teda ředitel, (dá se na to sakra zvyknout?), to loni nazval rychlozpůsobem, jak do nás všech nasoukat alespoň základní informace o předmětech, které jsou na naší škole hlavními hvězdami v záři neexistujících reflektorů. Pochopte: ty, bez kterých se ani pod tím kouzelnickým mostem neobejdete.

Patří mezi ně kouzelné formule, přemko, obrana proti černé magii, lektvary, dějiny čar a kouzel, ale také péče o kouzelné tvory, drakologie, létání, bylinkářství a v neposlední řadě i astronomie a studium mudlů. To je dost předmětů, že? Dost různých. Je to v podstatě jako kdybyste vzali náhodný kouzelnický disciplíny, naházeli je do mudlovského mixéru a výslednou hroudu práskli studentíkům na talíř. Dobrou chuť!

Prý je to vše kvůli tomu, aby nás nevypustili totálně hloupoučké a všestranně neznalé do světa. Nějaký ten “výmysl” (tohle fakt říďa řekl!) Ministerstva, který se prostě musí dodržovat i tady. Skoro jako by si mysleli, že my sami nejsme schopní si nějaké ty základní znalosti obstarat, že? Pff, tak naivní! Však co jiného potřebuju k životu, než jsou informace na kartičkách z čokožabek?! No, možná ještě ty samotné čokožabky.

Předmět se nevyučuje ve třídě tak, jako každý jiný. ZKV je nástěnkovým předmětem a to znamená, že až se vám v hromádce neodevzdaných úkolů objeví cosi neznámého a podivného, kdy nejde o přílet mimozemšťanů, ale právě o tohle. A doporučila bych vám nové lekce  honem rozklikávat, protože někteří profesoři jsou zlí a mažou je. Fakt a pak vám na konci roku zadaj čupr ultra mega dlouhý test s totálně přísným hodnocením a vy musíte shánět zápisky jak diví! (Ne, že by se to nedělo na všech předmětech, ale ZKV jsou právě ten, u kterého se to dělá nejhůře, věřte mi!) V takových případech pak začnete pomýšlet na existenci černého trhu se zápisky a který vnitřní orgán vás to bude stát tentokrát. Proto se vám hodí takové známosti, které mají zápisky do všech předmětů od všech profesorů, i když na ty hodiny třeba ani nechodili, že jo. Raději se nebudeme ptát, jakou černou magii na to museli použít (tímto zdravíme Drahušku, bez které by snad půlka školy neprošla!).

Taky se zde naučíte jednomu ze základních kouzel, s jehož cvičením skončíte ve cvičebně (případně v mrzimorské psychiatrické léčebně) po sedm dní a sedm nocí, než si řeknete, že raději dostanete trolla. Glacius se tuším jmenuje to kouzlo, ale nevím, podařilo se mi asi jednou za celý rok. Údajně má zmrazit namířený objekt. Když se nad tím tak zamyslíte, kdyby někdo to kouzlo fakt zmákl, mohl by si otevřít velkoobchod s nanuky. A pak by celé škole zamrzly mozky. Možná proto je kouzlo, které prakticky nikdo nezvládne, v předmětu pro prváky? Je to jasné. Školní systém má něco proti nanukům! Svobodu pro nanuky a zmrzlé mozky!

Loňským rokem tenhle předmět učil profesor, sakra ředitel, Albertson, kolejní Nebelvíru, Floydová a… A slečna Nobelová! Bohužel, sehnat názor z nástěnkové hodiny je dost těžké, takže vám můžu maximálně říct,  že ten zlej profesor, co všechno před tím strašně dlouhým testem smazal, byl jeden z nich…


Na závěr to teda práskneme. Ano správně. I když je to tak mile vyhlížející pán s housenkou pod nosem, občas umí být vážně krutý. Snad není takový i k té housence. I když ta by ho možná do toho nosu mohla kousnout, kdyby se jí něco nelíbilo… což je poměrně dobrej způsob vydírání, když vezmete v úvahu, že mu pod tím nosem sedí pořád. Co když ta housenka drží pana ředitele jako rukojmího?! Říká mu, co má dělat – kam chodit, co říkat. Ovládá ho?! A skutečnou ředitelkou Bradavic je vlastně ona?! Je to ten důvod, pro housenčí spoluplazivci už kolik let za sebou vyhráli školní pohár?! A když se z housenky vyklube motýl, vyhraje pak Havraspár? A když si jezevec udělá z motýla dekoraci na stěnu nory, vyhraje Mrzimor? A co potom, až si lev udělá z jezevce klubko na hraní? Obživne pak ředitelovo koleno a dostane se mu bujné kštice na jeho pomazané kebuli? Nějaký dobrovolník, který ukradne ředitelovi housenku? Hlaste se v redakci!

U dalšího dílu se na vás těší,
ta šprťácká a ta s těma botama
R.Wildhame & E. Turner

0

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *